Wednesday, March 4, 2009

gigi oh gigi..

Ari ni 05.03.2009 .....sudah 7 tahun mgkin sa nda cabut gigi..perasaan takut juga mo pg klinik...smpai ja d klinik nda sampai 5 minit sa trus kana suru masuk..tmbah la berdebar2...masuk2 ja nmpak dentist muda gembira ckit sbb dentist yg tua kasar n kuat marah2....klau yg muda buli men2 kan..sempat lagi sa tanya 2 dentist"cik sakit cabut gigi, sayer da 7 tahun tak cabut gigi ni' dentist pun menjawab 'takde la sakit sangat, klau sakit pun kejap je'..gembira mendengar kate2 dentist 2...

Setelah dijarum 2 kali terkeluar juge air mata (tapi cikit je la)...tgu dalam 5 minit saya di panggil lagi...saya baring dan sempat berkate kepada dentist muda tu "cik jangan kuat2 yer nti sakit' dan dia pun gelak dan berkata "tahan je la sakit kejap je nii, tapi klau sakit bgtau k saye tambahkan ubat'..dalam ati sa klau dia tmbah ubat ni mo kana suntik lagi ni mana buli tahan jala hehe....dentisst tu pun mengunakan kepakaran yang ada mengoyang2 kan gigi saye..saya pula berkeras macam batu menahan kesakitan....

Terkejutnya saye melihat gigi saya yg tinggal separuh 2 ditanggalkan sbb akar gigi 2 panjang juge la...patut la sakit...sblum kluar sempat juga saya bergurau walaupun percakapan saya sukar difahami oleh dentist itu kerana saye sedang mengigit kapas "trime kaseh cik..nti klau saye nak cabut gigi saya cari cik k sbb cik cabut tak sakit TQ' dentist tu pun tersenyum..itu la kisah d klinik pergigian kluang...walaupun kos mencabut gigi cuma RM2 namun saye sangat berpuas hati dengan layan dan khidmat yg diberikan oleh kakitangan hospital itu..bukannya semua perkhidmatan kerajaan ni teruk...ade juga yg baik dan memberi perkhidmatan yg memuaskan...daripada buang duit pg klinik swasta kana cas macam2 n n MC d klinik swasta pun kadang2 bos nda trima hahaha

>>>2 bulan da nda update sbb cbuk sukan awal2 tahun ni..sekrng pun maci lagi bawa budak pg bsukan nii.
>>>mgu dapan sek 4 hari trus cuti lagi haha buli jalan2 pg KL

No comments: