Tuesday, March 31, 2009

Ujian pertama sebagai coach olahraga daerah.

Setelah seminggu bertarung dengan cuaca panas dan hujan serta mencurahkan segala pengalaman dan kemahiran dalam acara lompat tinggi ...akhirnya tiba masanya untuk para atlit menggunakan segala ilmu yg telah dipelajari selama 9 hari...02.04.2009 bermula la kejohanan MSSJ..

Diharap 17 anak murid yang telah dilatih melakukan yang terbaik untuk diri sendiri, sekolah, daerah dan juga jurulatih hehe.......walaupun ini merupakan kali pertama saya menjadi coach olahraga daerah tetapi harapan melihat anak didik menperolehi kejayaan tetap ada.

Pengalaman dalam bidang kejurulatihan tidaklah begitu banyak kerana baru 2 tahun berjinak2 dalam bidang ini. setakat hari ini cuma berjaya melahirkan seorang 2 org atlit dalam acara lari berpagar...yang sorang ni bakal meneruskan perjalanannya keperingkat negeri (budak ni sa latih lari berpagar dari dia tahun 4).....diharap beliau berjaya dan meneruskan kariernya keperingkat yang lebih tinggi (tapi sebenarnya saya pun mau dia manang sbb panat sa latih dia dari tahun 4 sampai tahun 6 ingat senang mo budak sek rendah)...

Dalam pemainan bola sepak pula, nasib saya sbagai coach bakal terhenti kerana pihak atasan tdk membenarkan saya menghantar team sekolah huhuhu ...walaupun team yg saya bawa tahn lalu berjaya mendapat tempat ke2 dan sebelum ini pun saya juga telah membimbing team futsal sekolah mendapat tempat ke2 pada tahun 2006 dan ke3 tahun 2007...biar pun stelah sekian lama (hanpir 10tahun) sekolah saya tidak hantar bola sepak tapi dengan kehadiran saya d sekolah itu saya berjaya membawa kejayaan walaupun tidak menjadi johan..

==>diharap bulan 5 dapat pindah n dapat sekloah yg aktif sukan.
==>semoga atlit yang dilatih berjaya.

No comments: